torstai 1. lokakuuta 2015

ensimmäiset vieraat ja shoppailua Lähdesmäellä

Talo on melkein valmis! Ihanaa! Nyt päästään vihdoin hauskimpaan vaiheeseen eli sisustamiseen. Sisustussuunnittelijani Heli Juurakon kanssa päädyimme valisemaan yhteistyökumppaniksemme Lähdesmäen Ilmajoelta. Valinnassa painoi Lähdesmäen monipuolinen valikoima, hyvä palvelu ja mun lempimerkkien edustus. Ostin 6 vuotta sitten Nurmelan kalusteita olohuoneeseen ja olen edelleen rakastunut niihin (paitsi muuttojen aikana, ne painavat kuin synti). Halusin ehdottomasti elokuvahuoneeseen lisää Nurmelan kalusteita ja Lähdesmäeltä löytyikin tällainen hieno Nurmelan tv-taso, joka sopii täydellisesti mun edellisiin kalusteisiin.

Huonekalujen etsiminen oli yllättävän helppoa. Jo pohjapiirrustusta tehdessä mulla oli melko selkeä visio siitä, mihin vanhat huonekaluni tulevat ja minkätyyppisiä uusia kalusteita tarvitsen. Kahden tunnin täsmäiskulla Lähdesmäelle olinkin jo valinnut mieleisen ruokapöydän, tuolit, tv-tason, kaksi sohvaa, sohvapöydät, rahin, sängyn ja sängynpäädyn. Talon teemavärit harmaa, valkoinen ja pinkki toistuvat myös kalusteissa. Nautin selkeästä, skandinaavisesta tyylistä ja rakastan materiaaleina lasia ja terästä. Toisaalta myös talon helppohoitoisuus ja siivottavuus on tärkeää. Mä tulisin hulluksi matalan sohvan kanssa, jonka alta ei voisi imuroida helposti villakoiria. Sänkyyn halusin panostaa, joten valitsin Tempurin sängyn. Sängynpäädyksi löysin tällaisen hienon tumman selkeän päädyn. Noihin railoihin saa laitettua yöpöydän tasot, valkoiset tasot tulevat hienosti esiin tuosta tummasta taustasta.



Etenkin ruokapöydän valintaan olen  tyytyväinen. Noi pöydän jalat on musta ihan superhienot ja noi tuolit sopii täydellisesti tohon pöytään. Kuvasta poiketen tuo metallinen käsikahva tulee tuolin takaosaan. Tilasin muutaman tuolin myös pinkkinä piristämään arkea. Etenkin harmaina sateisina aamuina aamupala pitää nauttia pinkillä tuolilla istuen! =)

 
Viime viikonloppuna K-rauta piti omissa kohteissaan ensimmäisen esittelypäivän. Yllättävän paljon ihmisiä tuli paikalle ihmettelemään meidän taloprojektejamme. Myös lehdistö oli kutsuttu paikalle ja mun talosta oli sitten seuraavan aamun paikallislehdessä 3 kuvaa! Itse olin seuraamassa esittelyä viimeisen tunnin ajan. Oli jännä huomata kuinka eri asioihin ihmiset ihastuivat ja kiinnittivät huomiota talossani. Etenkin pesutilojen laattavalinnat, takka ja valjashuone saivat kovasti kehuja. Myös Tulikiven valkoinen kiuas  herätti kiinnostusta. Ihan ylpeä sain olla omasta tulevasta kodistani.
Valjashuoltotila
Sauna ja Tulikiven kiuas
 Ensi viikolla Pihanrakennus Valo aloittaa pihatyöt ja noista heinäseipäistä saadaan tehtyä vihdoin aita. Vitsi, mä en malta odottaa!

1 kommentti:

  1. Toinen hevostelija täällä kyselee, että tuleeko teille myös hevoset tontille? Kivalta näyttää!

    VastaaPoista